top of page

YLEISET EHDOT

Rekisteröityminen

Tilaaminen Äänikaupan verkkokaupasta ei edellytä rekisteröitymistä. Tällöin ostotapahtumassa kerätään tarpeelliset henkilötiedot tilauksen toteuttamiseksi. Tilauksen yhteydessä on mahdollista rekisteröityä Äänikaupan asiakkaaksi, jolloin asiakas hyväksyy henkilötietojen liittämisen osaksi Äänikaupan asiakasrekisteriä. Tämä helpottaa seuraavien tilausten tekemistä sekä tallentaa asiakkaan tilaushistorian. Voit myös halutessasi liittyä Äänikaupan VIP-asiakkaaksi ilmoittamalla halustasi saada uutiskirjeitä ja tietoja tarjouksista sähköpostiisi. Tällöin hyväksyt sen, että Äänikauppa kerää yhteystietosi VIP-asiakasrekisteriinsä.

Verkkokaupan käyttö

Käyttämällä Äänikaupan verkkopalvelua, -kauppaa tai rekisteröityessäsi Äänikaupan asiakasrekisteriin sitoudut: 1) käyttämään verkkopalvelua ja –kauppaa näiden yleisten ehtojen mukaisesti; 2) hyväksymään Äänikaupan yleiset ehdot ja tietosuojaperiaatteet; 3) noudattamaan erityistä huolellisuutta ja tarkkaavaisuutta verkkokauppaamme käyttäessäsi; 4) antamaan itsestäsi todenmukaiset tiedot sekä muuttamaan tarvittaessa näitä tietoja; 5) hankkimaan huoltajan suostumuksen tilauksellesi, mikäli olet alle 18-vuotias; 6) huolehtimaan siitä, että salasanasi ja käyttäjätunnuksesi pysyvät salassa sekä olemaan luovuttamatta niitä kenellekään sekä vastaamaan siitä, jos joku muu käyttää käyttäjätunnustasi ja salasanaasi verkkokaupassamme; sekä

7) välittömästi ilmoittamaan Äänikaupalle, jos käyttäjätunnuksesi tai/tai salasanasi ovat joutuneet kolmannen osapuolen tietoon, jolloin Äänikauppa varaa oikeuden poistaa käyttäjätunnuksesi ja salasanasi välittömästi käytöstä.

Tilauksen sitovuus

Voit tilata tuotteita verkkokaupastamme mihin vuorokauden aikaan tahansa. Tuotteiden ostaminen tapahtuu niin, että lisäät haluamasi tuotteet ostoskoriin. Sen jälkeen seuraa verkkokaupan antamia ohjeita tilauksen loppuunsaattamiseksi. Tilauksen vahvistussivulta näet ostostesi loppusumman, joka sisältää verot ja toimituskulut. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Äänikauppa on lähettänyt sinulle sähköpostitse tilausvahvistuksen. Tämän jälkeen Äänikauppa voi pidättää oikeuden muuttaa kauppaan liittyviä ehtoja. Sinulla on ennen tilauksen toimitusta oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse peruuttaa tilaus osin tai kokonaan ilman lisäkuluja. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse tai soittamalla asiakaspalveluumme. Palvelemme sinua mielellämme kaikissa tiedusteluissa ja tilauksiin liittyvissä asioissa arkisin klo 9-12 asiakaspalvelunumerossamme 0504685987. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@aanikauppa.fi.

Hinnat

Äänikaupan verkkokaupan hinnat ovat euroissa (EUR) ja ne sisältävät arvonlisäveron (24%). Tarjoushinnat on merkitty selkeästi erikseen tuotekohtaisesti. Toimituskulut per tilaus ovat Suomeen 6,90–13,00 euroa, ja muihin EU-maihin 9,90–34,90 euroa. EU:n ulkopuolisten tilausten osalta pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@aanikauppa.fi tai puhelimitse arkisin klo 9-12 numeroomme 050 4685987. Huomioithan, että jos tilaat EU:n ulkopuolelle, vastaat ilmoittamiemme postituskulujen lisäksi mahdollisista tulli- tai muista viranomaismaksuista. Pidätämme oikeuden tilauksen peruuttamiseen selkeiden hintavirheiden vuoksi. Jos tuotteen hintaa ei ole merkitty lainkaan, hinnaksi on merkitty 0,00 euroa tai hinta poikkeaa olennaisesti tuotteen oikeasta hinnasta, esim. 300,00 euron tuotteen hinnaksi on merkitty 30,00 euroa, oletamme sinun ymmärtävän, että kyseessä on virheellinen hinta.

Toimitusehdot

Mikäli tilaamaasi tuotetta on varastossamme, arvioitu toimitusaikamme postitse on noin 3-7 arkipäivää. Tilatessasi sitoudut ottamaan huomioon, että tuote ei välttämättä ole varastossa, mikä ilmoitetaan selkeästi tilausta tehdessä. Me Äänikaupassa pyrimme kaikin tavoin minimoimaan tuotantomme vaikutukset ympäristölle. Tämän vuoksi pyrimme pitämään varastomme koon kompaktina ja ehkäisemään ylijäämän. Tilaamasi tuotteet voit myös noutaa varastoltamme (Suohaukantie 12, 02620 Espoo) postituksen sijaan erikseen sovittavana ajankohtana. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen. Äänikauppa ei vastaa vahingoista tai viivästyksistä, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta ylivoimaisesta esteestä, jota se ei olisi voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Tällaiseksi esteeksi katsotaan mm. tuonti- ja vientikiellot, työtaistelutoimenpide, henkilökunnan sairastuminen, viranomaisten päätökset, tavarantoimittajien laite- tai henkilöstöön liittyvät ongelmat, viivästyneet materiaali- tai tuotetoimitukset tavarantoimittajiltamme, häiriöt kuljetuksissa, sota, luonnonmullistukset tai muu vastaava seikka. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä sinulla että Äänikaupalla oikeus purkaa etämyyntisopimus ilman vahingonkorvaus- tai muita seuraamuksia.

Maksaminen ja maksutavat

Verkkokaupassa on käytössä korttimaksut Wix Paymentsin kautta, Apple Pay sekä PayPal -maksuvaihtoehdot. 

 

Maksu laskulla (yritykset ja kaupunki).

Voimme laskuttaa kaupunkia/kuntaa ja yritysasiakkaita. Laskutuksesta tulee sopia Äänikaupan kanssa erikseen olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla asiakaspalvelu@aanikauppa.fi tai puhelimitse arkisin klo 9-12 +358 50 4685987

Äänikaupan digitaalisen tuotteen vaihto tai palauttaminen

Digitaalisilla tuotteilla on kuluttajansuojan mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus, mikäli yritys ei ole aloittanut digitaalisen tuotteen toimittamista tai kuluttajalle ei ole kerrottu, että peruutusehto poistuu, kun tuotteen toimittaminen aloitetaan. Äänikaupan digitaalisissa tuotteissa (verkkokurssit) asiakkaalla on 14 päivän peruutusoikeus aina verkkokurssin aloituspäivämäärään saakka. Mikäli asiakas saa verkkokurssin käyttöönsä välittömästi oston jälkeen, kuluttajansuojan mukaista 14 päivän peruuttamisoikeutta ei ole.

Hyväksymällä nämä ehdot, hyväksyt samalla, että peruutusehto poistuu samalla hetkellä, kun yritys aloittaa tuotteen toimittamisen. Mikäli et hyväksy näitä ehtoja, tuotteiden osto tulee keskeyttää.

https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/peruutusoikeus-etamyynnissa/

Jos haluat peruuttaa ostoksesi, ota yhteyttä välittömästi sähköpostilla asiakaspalvelu(at)aanikauppa.fi ja kerro selkeästi, minkä tuotteen haluat peruuttaa sekä mille tilille rahat palautetaan. Tilinumero tulee ilmoittaa IBAN muodossa. Huomioithan, että palveluiden maksamatta jättäminen ei ole riittävä peruutusilmoitus. Tilinumero tulee ilmoittaa 3 kuukauden kuluessa palautuspyynnöstä. Mikäli tilinumeron toimittaminen venyy tämän yli, palautusta ei enää tehdä.  Peruutusilmoituksen yhteydessä maksamme 90 % maksamastasi summasta takaisin. Pidätämme 10 % summasta kustannuksiin, jotka aiheutuvat yritykselle maksujen peruuttamisesta sekä rahojen välittämisestä.

Peruuttamisen määräaika päättyy 14 vuorokauden kuluttua tilauksen tekemisestä. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksesi ennen peruuttamisajan päättymistä.

 

Äänikaupan fyysisen tuotteen vaihto tai palauttaminen

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit vaihtaa tai palauttaa sen 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tuotteidemme vaihto- ja palautusohjeet ovat osa näitä yleisiä ehtoja. Noudata näitä ohjeita sekä tuotteen mukana tulleita ohjeita tarkasti, mikäli haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteen. Hyvitämme palauttamasi tuotteen/tuotteiden alkuperäisen ostohinnan/hinnat. Tilauksen noutamatta jättäminen Postista tai myymälästä ei ole sama asia kuin asiakaspalautus. Mikäli haluat peruuttaa tilauksesi sen jälkeen, kun se on jo lähetetty sinulle, nouda lähetys normaalisti ja palauta se meille näitä ohjeita noudattaen. Mikäli olet valinnut tilauksesi toimitustavaksi Postin, ja haluat palauttaa tuotteita tilauksesta, on tuotteet palautettava Postin toimipisteeseen. Palautusosoitteeksi on merkittävä 

 

Äänikauppa ASIAKASPALAUTUS 

Suohaukantie 12

02620 ESPOO

 

Veloitamme ja pidätämme asiakkaalta jälkikäteen meille aiheutuneet ylimääräiset pakkaus-, lähetys- sekä palautuskulut postitse toimitetuista tilauksista, yhteensä 20 euroa, kun asiakkaasta johtuvasta syystä lähetys on jäänyt noutamatta ja se on palautunut verkkokauppaamme. Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana, ole välittömästi yhteydessä kuljetusyhtiöön asian selvittämiseksi. Mikäli asiakas käyttää väärinkäytöstarkoituksessa toisen asiakkaan asiakasnumeroa, tiliä tai laskua, tai muutoin tahallisesti toimii Äänikaupan (Suohaukka Productions Oy) vahingoksi, voi Äänikauppa jatkossa pidättäytyä hyväksymästä henkilön tilauksia (ostokielto). Ostokielto voidaan asettaa esim. jos asiakas toistuvasti palauttaa tai jättää lunastamatta tilaamansa lähetykset, väärinkäyttää tilaajaetuja, luo tarkoituksella itselleen useita asiakasnumeroita tai käyttäytyy asiakaspalvelutilanteissa säännönmukaisesti tavalla, joka loukkaa Äänikaupan henkilökuntaa tai vaikeuttaa heidän työtään.

Reklamaatio

Asiakkaan velvollisuus on tarkastaa saapuneen tilauksen sisältö, tuotteiden kunto ja vastaanotettu kappalemäärä huolellisesti heti, kun tilaus on vastaanotettu. Jos sinulle on toimitettu väärä tuote, väärä määrä tuotteita tai tuotteessa on virhe, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@aanikauppa.fi tai soittamalla puhelimitse arkisin klo 9-12 asiakaspalvelunumeroomme +358 50 4685987. Vastaamme myymämme tuotteen virheestä kuluttajansuojalain 5. luvun mukaisesti. Edellä mainittu 14 päivän määräaika ei rajoita oikeuttasi tehdä reklamaatiota tuotteessa olevan virheen vuoksi. Tuotteessamme on virhe esim. silloin, jos se on vastaanottaessa  vahingoittunut. Tavaran virheenä ei pidetä tavaran luonnollista kulumista käytössä eikä myöskään sitä, jos tavara on vahingoittunut tai esim. kutistunut, koska sitä ei ole käytetty tai puhdistettu antamiemme ohjeiden mukaisesti. Palauta virheellinen tuote mukaisesti. Kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen, vaihdamme sen joko uuteen tuotteeseen tai palautamme tuotteen hinnan. Tuotteiden palauttaminen reklamaatiotilanteissa on maksutonta.

Äänikauppa ei missään tilanteessa vastaa asiakkaan henkilökohtaisista päätöksistä seuraavista tuloksista. Se ei myöskään missään tilanteessa vastaa palvelujen, tuotteiden tai materiaalien pohjalta tehtyjen henkilökohtaisten päätösten seuraamuksista tai näiden päätösten aiheuttamista tuloksista.

Asiakkaan ja yrityksen välillä on sovittu, että asiakas käyttää tuotteita oman harkintansa ja kykynsä mukaan. Asiakas on itse vastuussa tuloksistaan, joita hän saa. 

Äänikauppa pyrkii laatimaan ja tarjoamaan tuotteet, materiaalit ja palvelut mahdollisimman käytännönläheisiksi ja konkreettisiksi, jotta niiden avulla kehittyminen on mahdollisimman helppoa ja yksinkertaista.

 

Äänikauppa varaa oikeuden milloin tahansa muuttaa, vaihtaa, lisätä tai poistaa tuotteitaan, palveluitaan ja materiaalejaan sivustoilla.

 

Soveltuvan lain sallimissa rajoissa yritys ei ole vastuussa mistään välittömistä, välillisistä tai epäsuorista vahingoista, mukaan luettuina mutta ei rajoittuen tiedon tai datan menetykseen tai turmeltumiseen, voitojen tai tulojen menetykseen tai liiketoiminnan keskeytymiseen, jotka johtuvat tuotteiden, palvelujen, palvelimen ja/tai kurssialustan käytöstä tai käytön estymisestä.

Äänikauppa ei ole vastuussa siitä, jos asiakkaan palvelin, verkko tai nettiliittymä ei toimi. Se ei myöskään ole vastuussa siitä, jos asiakas ei syystä tai toisesta pysty lataamaan materiaaleja itselleen tai materiaalit latautuvat hitaasti.

Lahjakortit

Lahjakortit ovat voimassa kaksitoista kuukautta (12kk).  Lahjakortin voit käyttää verkkokaupassa yhdellä ostokerralla. Voit käyttää lahjakorttia kaikkien kaupan myynnissä olevien tuotteidemme ostoon. Lahjakorttia ei voi käyttää verkkokurssien eikä uuden lahjakortin ostoon. Äänikauppa ei katso velvollisuudekseen myöntää lisäaikaa lahjakortille, jos kortin käyttämättä jättäminen on viivästynyt kuluttajasta johtuvista syistä.

Ehtojen muuttaminen

Äänikauppa (Suohaukka Productions Oy) pidättää oikeuden muuttaa yleisiä ehtojaan sekä muita verkkokaupassa sovellettavia ehtoja, kuten asiakaspalautus- ja tietosuojaehtojaan sekä hintojaan. Asiakkaan velvollisuus on ennen tilauksen tekoa tutustua kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin.

Riitatilanteet

Äänikaupan verkkokauppaan ja etämyyntisopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Pyrimme ensisijaisesti ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet neuvottelemalla. Jos emme saa ratkaistua kauppasopimukseen liittyvää erimielisyyttä neuvottelemalla, sinulla on oikeus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, sinun on oltava yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Voit myös saattaa kauppasopimukseen liittyvän erimielisyyden ratkaistavaksi Euroopan komission ylläpitämän niin kutsutun verkkovälitteisen riidanratkaisun kautta (http://ec.europa.eu/odr). 

MAKSUTAVAT

  • Pankki- ja luottokortit

  • Paypal-maksu

  • Apple Pay -maksu

bottom of page